Vítejte na stránkách Regionálního sdružení ODS Praha

#ODS Praha Živě

ODS

ODS Praha sdílí živé vysílání.

otevřít odkaz

ODS

ODS Praha sdílel(a) příspěvek.

otevřít odkaz

ODS

ODS Praha sdílel(a) příspěvek.

otevřít odkaz

ODS

Tomáš Portlík: Úkolem dnešní politické reprezentace není děsit Pražany Bursíkem, Namísto obviňování je potřebná diskuse. A hlavně začít něco dělat! Piráti před komunálními volbami ve svém programu pro lepší dopravní obslužnost uváděli následující věty: "Nechceme nutit lidi k tomu, aby využívali určitý způsob přepravy. Naopak jim chceme otevřít řadu možností, ze kterých si budou moci vybrat." Uplynul rok od voleb a předseda komise pro udržitelný rozvoj Martin Bursík "slibuje" Pražanům poslední auta se spalovacím motorem, zatímco předseda pražské pirátské buňky Jaromír Beránek všem vzkazuje, že je to nebude bolet... U řady Pirátů se začíná stávat častým jevem, že začnete-li s nimi argumentovat, z něčeho vás obviní. Na svém facebookovém profilu obvinili například ODS z toho, že za jejího vedení se zvýšil počet automobilů, což podle nich nebylo promyšlené systémově ani ekologicky, a teď je z toho problém nás všech. Nebýt toho, nepotřebujeme dnes okruh stavět, uvádí dále ve svém komentáři.... K tomu, že jsme nezavedli centrálně řízené hospodářství a nenařídili automobilkám, kolik aut mají vyrábět, stejně jako zákazníkům, kolik aut si smějí koupit, se vyjadřovat nebudu - historie je totiž plná dobrých příkladů. Možná nám ale jen naznačují, že ono pirátské „ekologie bez ideologie“ neplatí a namísto toho se více blíží: TO STOP CLIMATE COLLAPSE, WE MUST END CAPITALISM. K poznámce o nepotřebě skeletu v případě neexistence aut je třeba uvést, že dopravní skelet mají dokončený téměř všechna větší města na západ od nás, musím dodat, že poslední významná stavba vznikla právě za vládnutí ODS. Od té doby se nic neděje a primátor Hřib v této pasivitě pokračuje. Za hloupé také považuji obvinění, že ODS Praha jde proti změnám. K tomu ale doporučuji poslechnout si celý rozhovor, protože z něj si uděláte mnohem lepší představu, než z pirátské "propagandy" na jejich pražském profilu. Dlouhodobě tvrdím, že Piráti jsou faktickou levicí a jejich oficiální vyjádření to jen potvrzují, ačkoli se k tomu nehlásí. Také zde musím znovu připomenut, že první elektrobusová linka vznikla právě na Praze 9 po dohodě kolegů z Prahy 9, města a Dopravního podniku, a.s. dávno předtím, než začal klimatický populismus u politiků (https://www.tvarchitect.com/…/trolejbusy-v-praze-uz-dnes-s…/). Kombinace baterií a dobíjení ve svahu ukázala ekonomičnost celého projektu a po úspěšném pilotním projektu se připravuje jeho rozšíření do Vysočanské estakády a následně ulice K Žižkovu a dále pak do ostatních částí Prahy. Co se týče úprav v krajině, zvyšování retence vody a snižování tepelné zátěže, i v této oblasti vzniklo několik nových projektů na území Devítky, jako např. (https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/rokytka-20181002.html). Obvinění, že ODS Praha jde proti pozitivním změnám, není ničím jiným, než strachem z debaty, která ukazuje na argumentační prázdnotu schovanou za touhu po politických, resp. volebních bodech. Co se samotného oxidu uhličitého týče, ze silniční dopravy se jej do atmosféry dostává přibližně 10 procent a evropský podíl dělá na tomto čísle zhruba 9 procent, kde významnou část tvoří nákladní doprava. Do roku 2021 musí výrobci dle nařízení EU srazit emise na 95 g/km (zhruba 3,5 litrů nafty a čtyři litry benzinu na sto kilometrů) a do roku 2025 tuším dokonce na 80 g/km. Pozornost by se měla více zaměřit na tzv. emise NOx, prachových částic či benzoapyrenu (které jsou na rozdíl od CO2 lidskému zdraví škodlivé), kde automobilky po emisních aférách dosáhly pokroku. Např. při oxidu dusíku byl zjištěný průměr 26mg/kg a zůstává tak hluboko pod normou. Pokud jde o emise NOx a pevných částic vypuštěné při výrobě elektřiny, ty jsou zatím horší, nežli u moderních benzinových aut. Celoživotně razím heslo, že úkolem dobré veřejné správy je lidem nabízet alternativy a ne je vychovávat. A dříve, než se zase objeví komentáře některých fanatiků o tom, jak jsem proti snižování emisí, doporučil bych poslechnout si celý rozhovor zde https://plus.rozhlas.cz/zasadni-zmena-v-doprave-je-nevyhnut…

otevřít odkaz

ODS

ODS Praha aktualizoval(a) úvodní fotku.

otevřít odkaz

ODS

ODS Praha sdílel(a) příspěvek.

otevřít odkaz

ODS

ODS Praha sdílel(a) fotku.

otevřít odkaz

ODS

ODS Praha sdílel(a) příspěvek.

otevřít odkaz

Naši lidé