9. června 2016

TZ předsedy pražské ODS Filipa Humplíka k možnému zpoždění dostavby Pražského okruhu

Část Pražského okruhu označovaná jako stavba 511 mající za cíl spojit dálnice D1 a D11 je naprosto klíčovou dopravní stavbou s celostátním významem. Její dokončení by výrazně ulehčilo pražskému Spořilovu, který se již nyní dusí pod nekonečnými kolonami kamionů.

 

Žádost Evropské komise na vyřazení stavby 511 ze seznamu prioritních staveb, na které by se vztahovala stará EIA je z její strany pochopitelný vzhledem k neexistenci územního rozhodnutí. Skandální je ale fakt, že toto územní rozhodnutí neexistuje. Vina padá na ministra dopravy za hnutí ANO Dana Ťoka. Po blamáži s mýtným je toto další fatální selhání resortu dopravy a ministra, který by měl zvážit, zda je vůbec schopen svou funkci vykonávat.

“Praha tvoří 25 % HDP České republiky. Přesto oproti ostatním evropským metropolím financuje metro a vnitřní okruh výhradně z vlastních zdrojů. Bez příspěvku ze státního rozpočtu. Pokud kvůli neschopnosti Dana Ťoka z hnutí ANO dojde ke zpoždění dostavby pražského okruhu o několik let, je to na ručník do ringu ze strany pana ministra a jeho veřejnou omluvu všem obyvatelům Prahy,” konstatuje předseda pražské ODS a zastupitel hlavního města Filip Humplík.

Filip Humplík

předseda regionálního sdružení ODS Praha
zastupitel hl.m. Praha