19. září 2014

Kdo lže na billboardech, bude lhát i jinde

Předvolební kampaně jednotlivých stran do komunálních voleb začaly. Začaly různě. Někdo beseduje, někdo vsadil na vizuální vjemy voličů. Z billboardů a plakátů se na nás smějí různí kandidáti. Jejich fotografie jsou doplněny názvy stran a hesly. Těm však nevěnujeme příliš pozornosti. Naše oči přitahují právě ti kandidáti. Jací to jsou pěkní lidé, říkáme si často. Hladcí, upravení, usměvaví. Jistě i pěkně voní.

Kdo však kandidáty zná osobně, často nevěří svým očím. Kroutí hlavou nad rozdílem, který vidí na plakátu a jak toho člověka znají z osobního kontaktu. Je s podivem, jak někteří kandidáti pomocí grafických programů vylepšují svůj vzhled. To co nebyli ochotni odmakat v posilovně nebo zachránit zdravým životním stylem, rázem mizí pod rukami šikovného grafika. A tak se zeštíhluje, vyhlazuje, omlazuje, odstraňuje, přidává se jiskra v oku.

Nejvíce mne zaujala bravurní práce grafika na straně NOS, jejichž plakáty nedávno zaplavili Liberec. A musím konstatovat, že např. Petr Černý od minulého volebního období výrazně omládl. Při bližším pohledu na jeho portrét si říkám: snad alespoň ten nos je jeho.

Je mi celkem jedno, jak kdo nakládá se svým obrazem.  Myslím si ale, že ten, kdo chce vstoupit do politiky, přesvědčuje voliče o svých pravdách, ale není ochoten ukázat svou pravou tvář a voličům lže.  A kdo lže na billboardech, bude lhát i jinde.

Ing. Tomáš Hampl

zastupitel města Liberec