3. října 2016

Je potřeba budovat nová parkovací místa

Dopravní politika současného vedení radnice zjevně slouží jednomu cíli – maximálně zkomplikovat automobilovou dopravu v Praze 7.  Nesmyslný boj několika vyvolených proti autům a jejich řidičům se neprojevuje jen tzv. „zklidňováním“, tedy zužováním vozovky zbytečnými a nevyužívanými cyklopruhy. Patří sem třeba i populistické nařízení třicítky v letenských jednosměrkách, kterou už naprostá většina zodpovědných řidičů dávno dobrovolně dodržuje. Očekávat od zelené radnice zásadní zlepšení podmínek pro parkování je tedy poměrně naivní.

Z peněz vybraných za parkování odevzdávají městské části půlku peněz do rozpočtu magistrátu, druhou půlku si nechávají. Roční přímé příjmy městské části Praha 7 z poplatků za parkování se doposud pohybovaly kolem 20 milionů korun. Po letošním zdražení parkovného by měla městská kasa získat až cca 25 milionů korun. Zdroje tedy jsou. A je načase začít peníze vybrané od řidičů vracet do trvalého zlepšení podmínek pro parkování. To znamená především razantní zvýšení počtu parkovacích míst, kterých je v modrých a smíšených zónách v Praze 7 jen 8 200, přičemž počet vydaných parkovacích karet překročil vloni 12 tisíc.

Co s tím? Schůdnou cestou ke zvýšení počtu parkovacích míst je budování parkovacích domů či podzemních garáží, které umožňují kapacitní parkování na omezené ploše. Vhodným místem je například stávající parkoviště u Výstaviště, jehož kapacita je ostatně zcela nedostatečná pro probíhající kulturní a sportovní akce. Podobně by bylo možné využít i další parkoviště a jiné prostory v dolních Holešovicích, nebo prostranství před Národním zemědělským muzeem, kde dnes na placeném parkovišti zaparkuje maximálně stovka aut. A je také zapotřebí se zamyslet nad tím, jestli by prostor, který dnes zabírají zbytečné a nevyužívané cyklopruhy, nebyl lépe využit, pokud by na něm mohla parkovat auta.