3. září 2014

Rozvoj Pardubic musí být vyvážený

Podporuji budování cyklostezek a cyklotras, ale musí být bezpečné.

Vždy jsem souhlasil s maximální podporou cyklistiky v našem městě i kraji. Budování a údržba cyklostezek a cyklotras, stejně jako stezek pro in-line bruslení má velký význam pro naše občany i pro turisty. 

Zatímco vznik nových cyklostezek se poslední dobou spíše zpomalil, pruhů pro cyklisty v Pardubicích přibývá velmi rychle. Mnohdy na úkor bezpečnosti cyklistů i ostatních účastníků dopravy. Stačí připomenout nesmyslné cyklopruhy v Bělehradské ulici. Téměř nikdo po nich nejezdí a většina lidí i nadále používá paralelní pruhy vyznačené na chodníku. Doslova o život jde cyklistům v ulicích Sladkovského i Smilova, kde jsou pruhy pro cyklisty vyznačeny mezi parkovacími místy a jízdním pruhem pro automobily. 

Cyklokoordinátor města se navíc snaží o to, aby vznikly nové cyklopruhy na trase 17. listopadu - Jana Palacha - Zborovské náměstí - Chrudimská. Pokud by k tomu došlo, musela by se zrušit polovina parkovacích míst. Po zdlouhavé rekonstrukci a neprůjezdnosti této trasy by to byla další rána obchodům umístěným v těchto ulicích. Snížila by se tak výrazně možnost krátkodobého zaparkování pro jejich zákazníky a zkomplikovalo zásobování. 

Pardubice získaly titul "Hlavní město cyklistů", což je skvělé a je třeba na tento úspěch navázat. Začíná se konečně rýsovat dobudování cyklostezky Mechu a perníku, velký dluh mají ale Pardubice při dobudování cyklostezky do Chrudimi. 

Právě v budování dalších, bezpečných, cyklostezek a stezek pro in-line bruslení, které také nechtěně kvůli úsporám za dlažbu vyrůstají právě směrem na Chrudim, vidím velký potenciál našeho města. Tato investice se určitě vyplatí a uvítají ji naši občané, turisté a potažmo i obchodníci.

 

PaedDr. Jan Mazuch

předseda Městského klubu ODS a člen komise města pro cestovní ruch

Štítky:
doprava Pardubice