30. srpna 2012

Kdo zaplatí zmařenou dovolenou?

Nepříjemnou situaci, zaviněnou možným špatným pojištěním cestovních kanceláří, vídáme opakovaně. Pro přímé účastníky poznamenaných zájezdů zůstává klíčová otázka: Kdo ponese finanční odpovědnost za zmařenou dovolenou?

V prvé řadě − navrácení peněz zákazníkům je nezpochybnitelná věc. Kým a kdy? Pokud náhradu neposkytne příslušná pojišťovna, je na řadě stát. Vycházím z judikátů vydaných Evropským soudním dvorem, neboť stejný precedent byl uplatněn v Rakousku nebo Belgii − a očekávám tedy platnost ve všech zemích EU.

A jak celý proces ještě více ujasnit ve prospěch nás občanů? Začali jsme zákonem o cestovním ruchu. Stávající legislativa si sice poradí i bez něj, ale vždy musí platit, že občan nesmí zůstat poškozen. Své peníze možná neobdrží zpět ihned, ale následující rok již rozhodně ano.

Mgr. Zdeňka Horníková

předsedkyně místního sdružení
předsedkyně oblastního sdružení
poslankyně PČR