Odstrašující příklad Plzeňská
(Pětka) Reakce na otázku měsíce: Jak by se měly provádět opravy Plzeňské ulice?
Po dobu opravy Barrandovského mostu byly kvůli rozhodnutí Adama Scheinherra (Praha Sobě) omezeny veškeré práce na komunikacích na území Prahy 5. Bohužel tímto jsme přišli o čas, který bychom potřebovali na ostatní práce, i když bylo již po prvním roce rekonstrukce mostu jasné, že by tyto práce nijak významně nezvětšovaly zhoršení průjezdnosti komunikací. Každopádně se nám to letos vrátilo i s úroky.
Plynovod v Plzeňské je prý dlouhá léta v havarijním stavu a musí se opravit. A když plynovod, tak logicky i vodovod a celá komunikace. Před rekonstrukcí Plzeňské je požadavek v maximální míře zachovat alespoň jednopruhový provoz, nejlépe po celou dobu výstavby, mimo prázdniny. Dále zajistit zásobování a nezbytnou obsluhu objektů alespoň v termínu, kdy budou prováděny hloubkové zemní práce. Také by se měl klást důraz na zlepšení propustnosti komunikace Vrchlického a umožnění příčného přejezdu Plzeňské v křížení s Erbenovou. Neméně důležité je zajištění plynulého průjezdu Holečkovou ve směru k Plzeňské, což povede ke zlepšení propustnosti centrálního Smíchova.
Občan se musí do budoucna ovšem připravit i na navazující opravy komunikační sítě (oprava stropu nad Motolským potokem v ulici Vrchlického, úpravy Radlické a zejména oprava Strahovského tunelu).
Jan Panenka, zastupitel MČ Praha 5
člen zastupitelstva MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka