30. srpna 2019

?43 – transevropská cesta?

O komunikaci 43 bylo řečeno a napsáno již tolik, že je otázkou, zda má vůbec smysl, znovu opakovat ta stejná fakta. Přesto si ale ještě jeden článek neodpustím, protože mám pocit, že některé argumenty příznivců trasování přes Bystrc je nutné uvést na pravou míru. Konkrétně mám na mysli věty jako: „Není pravdou, že se sem zavleče severo-jižní transevropská doprava, protože s napojením od Svitav na sever se nepočítá.“ (Jan Suchý, zastupitel STAN, bn 07-08-2019). Na webu rsd.cz se dá poměrně snadno dohledat mapa plánovaných komunikací, na které je jasně vidět, že napojení na sever plánováno je. Samozřejmě ne přímo rovně, tato varianta by byla s ohledem na terén pravděpodobně velice nákladná, ale odbočením vlevo s napojením na Pardubice a Hradec. Při širším pohledu je pak jasně vidět, že se jedná o výrazně kratší cestu, než je dosud používaná transevropská magistrála přes Slovensko a Polsko. Ke stejnému závěru pak nepochybně dospěje i 100 % navigací, které disponují modelem obchodního cestujícího, vycházejícího ze základů teorie grafu (na dnešním trhu tedy prakticky všechny). Tato silnice tedy jednoznačně bude sloužit tranzitní dopravě a místní dopravu nepochybně zkomplikuje. Výpočty a předpoklady zatížení v tomto kontextu nedávají žádný smysl, protože vycházejí z aktuálního stavu a hodnot vytvořených místní dopravou, která je nepatrná oproti dopravě, která sem bude zavlečena po dokončení celé plánované sítě. Proto stále trváme na vedení komunikace mimo území Bystrce.
Nebo snad opravdu máme věřit tomu, že na takto malý provoz chce někdo stavět komunikaci s parametry dálnice?