ODS: Ve Sněmovně chceme prosadit více peněz na silnice a vyšší platy učitelů, pokračujeme také ve zrychlování stavebního řízení  ​​​​​​
26. listopadu 2019

ODS: Ve Sněmovně chceme prosadit více peněz na silnice a vyšší platy učitelů, pokračujeme také ve zrychlování stavebního řízení ​​​​​​

(www.ods.cz ) ODS bude chtít ve Sněmovně v rámci projednávání státního rozpočtu na příští rok prosadit více peněz na investice do dopravní infrastruktury a vyšší platy učitelů. Místopředseda ODS Martin Kupka připravil pozměňovací návrh, který zajistí digitalizaci stavebního řízení.

„Vláda stále mluví o školství na prvním místě, zapomíná přitom ale na ty, kteří kvalitu vzdělávání přímo ovlivňují. Andrej Babiš a Robert Plaga opakovaně zaručili učitelům nárůst platů o 15 %, jak už to ale u současné vlády bývá zvykem, zůstalo pouze u slibů. Učitelé jsou naštvaní a nikdo se jim nemůže divit. Proto jsem podal pozměňovací návrh ke státnímu rozpočtu, který na platy učitelů přidává 5,5 miliardy korun, které 15% růst zajistí. Pokud chce vláda dodržet alespoň něco z toho, co v posledních letech slíbila, měla by můj návrh podpořit,“ říká místopředseda ODS Martin Baxa.

Alarmující je podle poslance ODS Stanislava Blahy situace v dopravě: „Rozpočty ŘSD a SŽDC jsou oproti loňskému roku nižší dohromady o 38 miliard korun, což je skoro o polovinu. Ministerstvo dopravy místo toho zřídilo jakýsi společný účet s 29 miliardami, ze kterého mají čerpat obě organizace. Není bohužel jasné, jakými pravidly se bude čerpání řídit a která z organizací na tyto peníze doopravdy dosáhne. Takhle přece nelze ani plánovat, ani stavět! Vláda tak naprosto rezignovala na investice do klíčových silničních a železničních staveb. O tom vypovídá i celkový rozpočet SFDI, který je téměř o 15 miliard nižší než loni, státní dotace do rozpočtu Fondu je pak nižší téměř o 15 %. Vládu jsme na tento trestuhodný postup a nepochopitelné škrty v klíčové infrastruktuře země opakovaně upozorňovali. Bezvýsledně. Proto jsem podal pozměňovací návrhy, které do rozpočtu ministerstva dopravy přesunou peníze, které jsou na výstavbu a opravy dopravní infrastruktury tolik potřebné,“ vysvětluje Blaha.

Sněmovna projedná také novelu zeměměřičského a stavebního zákona. K této novele navrhl místopředseda ODS Martin Kupka komplexní pozměňovací návrh, který zajistí digitalizaci stavebního řízení: „Česká republika se poslední roky propadala v žebříčku rychlosti stavebního řízení. Od roku 2011 se průměrná délka stavebního řízení více než zdvojnásobila. To musíme změnit! K digitální technické mapě připojujeme další důležité kroky – vznik portálu stavebníka, úložiště projektové dokumentace i jednotlivých postupů na cestě ke stavebnímu povolení. Otevíráme tak cestu k zásadnímu zkrácení a zjednodušení stavebního řízení,“ říká Kupka.