Tisková zpráva ze setkání ministra dopravy Zbyňka Stanjury se zástupci měst a obcí
16. dubna 2013 v Lounech
16. dubna 2013

Tisková zpráva ze setkání ministra dopravy Zbyňka Stanjury se zástupci měst a obcí 16. dubna 2013 v Lounech

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura přijal pozvání předsedy Oblastního sdružení v Lounech Marcela Kollmanna a setkal se v úterý 16. dubna 2013 v salonku hotelu U Radnice v Lounech se zástupci měst a obcí.

Tématem jednání byla dostavba rychlostní silnice R7. Jednání se společně s panem ministrem zúčastnila také poslankyně Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Ivana Řápková a předseda Regionálního sdružení ODS Ústeckého kraje Petr Fiala.

Marcel Kollmann v úvodu vyzdvihl důležitost dostavby rychlostní silnice R7: „Přímé napojení na Prahu v našem regionu chybí, přicházíme tak o strategické obchodní partnery a lidé o kvalitní dopravní infrastrukturu. Náš kraj je sužován energetickým a těžebním průmyslem, více finančních prostředků by se mělo investovat do komunikací.“

K tomuto názoru se připojila také poslankyně Parlamentu ČR Ivana Řápková, která mimo jiné řekla: Ústecký kraj patří mezi regiony s nejvyšší nezaměstnaností. Když jsme v minulosti budovali průmyslové zóny, abychom vytvořili nová pracovní místa, investorům bylo ze strany státu přislíbeno, že zlepší a zkapacitní dopravní infrastrukturu. Sliby dosud bohužel nebyly naplněny. Navíc v dopravní špičce je provoz rychlostní silnice Praha – Louny – Chomutov mnohdy velmi nebezpečný.“

Zbyněk Stanjura řekl: „Komunikací v Ústeckém regionu je hodně, musíme si říci, zda je prioritou dálnice D8 nebo rychlostní silnice R7. Pokud ponecháme dostavbu rychlostní silnice R7 pouze na odborném posouzení, bude to ještě na dlouhou dobu, neboť její přetíženost s ohledem na komunikace v jiných regionech, není tak veliká. Neposuzuje se pouze intenzita dopravy, ale souvisí to také s počtem obyvatel v dané oblasti a zohledňují se další kritéria. Pokud se zastaví příprava, realizace se prodlouží doslova o léta. Letos se dokončují dva úseky u Chomutova, jedná se o investici ve výši 1,2 miliardy korun. Na resortu jsem teprve čtyři měsíce, chci se zaměřit na přípravu stavby, aby v budoucnu byla stavba realizována.“

Petr Fiala: „Intenzita dopravy je tady zdánlivě nižší také proto, že spousta lidí využívá spíše komunikací v zahraničí, jezdí raději například přes Německo. Dálnice D8 se blíží k dokončení, v případě R7 je ještě velká část teprve v přípravné fázi. Z hlediska priorit je jak dostavba D8, tak realizace R7.“