Dopravní podcast s Jakubem Stárkem, 1. místostarostou Prahy 6 a zastupitelem Prahy
19. prosince 2019

Ondřej Matěj Hrubeš: Dopravní podcast s Jakubem Stárkem, 1. místostarostou Prahy 6 a zastupitelem Prahy

Premiérový podcast! Za čtyřletou existenci poprvé celý podcast s hostem. Pozvání přijal Jakub Stárek (ODS), 1. místostarosta Městské části Praha 6 a zastupitel hl. m. Prahy (ZHMP). Probrali jsme dopravu z pohledu Prahy 6 i celé Prahy. Poslechněte si 44. díl Dopravního podcastu.

Jak se dívá Jakub Stárek na cyklodopravu? Co si myslí o cyklopruzích? A je ODS jen stranou pro obyvatele jezdící automobily?

Co je to “žížala”? Cestuje Jakub městskou dopravou? Půjčil si někdy sdílenou koloběžku a jak řešit jejich současný stav, který zatěžuje obyvatele města?

Nemohli jsme v rozhovoru opomenout dopravu na letiště. Mnoho let se řeší, zda má jet na letiště vlak, či metro. K tomu existuje nejnovější plán s trolejbusy na letiště. Jakub Stárek v rozhovoru říká, že prodloužení metra na letiště je součástí programového prohlášení Rady MČ Praha 6. Také promluvil o tom, kdo má financovat úsek mezi Dědinou a letištěm.
Dále zmínil přípravy tramvajové tratě na Dědinu, která by se mohlo začít stavět do dvou let.

Změnu čeká tramvajová smyčka Bílá Hora. Bude přeložena severním směrem, aby mohla být v budoucnu rozšířena Karlovarská ulice, včetně možného prodloužení tramvaje do Řep.

V rozhovoru jsme probrali také tramvajové tratě na Strahov a Suchdol, které jsou v Praze 6 bedlivě sledované, jelikož mají ulevit od autobusové dopravy v městské části.
Pokud se nepovede včas prodloužit tramvaj na Suchdol, je připraven plán ukončit autobusy ze severu v Podbabě, kde bude nucený přestup na tramvaj.

Jak hodnotí Jakub Stárek krizi v dopravním podniku s dopadem na omezení linek MHD? “Zdálo se, že dochází k preferenci zájmu DPP, jakožto dodavatele služby, a Pražané byli v roli rukojmích,” komentuje situaci v podcastu. Po interpelaci na ZHMP se podařilo rozhýbat stojaté vody a přizvat soukromé dopravce na linky, které DPP nezvládá zajistit.
Dále Jakub Stárek uvedl, že DPP se potýká s trvalým nedostatkem řidičů. Každý měsíc víc lidí od podniku odchází, než kolik se jich nově hlásí.

Parkovací zóny. Stále se rozšiřují a začínají dělat problémy i obyvatelům Prahy. Existuje komplexní řešení, jak sjednotit podmínky parkování v celé Praze? I o tom jsme si povídali v podcastu.

Závěrem nechybělo zhodnocení “Dopravní nouze” v Praze 6 a probrat připravovaná opatření.

Ondřej Matěj Hrubeš, 86

Ondřej Matěj Hrubeš, 86

Více o autorovi