ROPID jedná s dopravním podnikem o předání linek soukromým dopravcům
5. listopadu 2019

Ondřej Matěj Hrubeš: ROPID jedná s dopravním podnikem o předání linek soukromým dopravcům

Společnost ROPID potvrdila dopravnímu magazínu MHD86.cz, že obdržela nabídky na zajištění provozu linek MHD od soukromým dopravců v návaznosti na personální problémy u dopravního podniku. Kromě firem VALENTA BUS a STENBUS, o kterých jste v minulých dnech četli na webu MHD86.cz, jedná ROPID i s dalšími dopravci o jejich kapacitních možnostech.

“Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. projevil vstřícnost při řešení aktuální situace a diskuse o možnostech předání některých linek jiným dopravcům byla zahájena. Předání jakékoli linky v systému PID může proběhnout pouze po dohodě, tj. původní dopravce se musí provozování linky písemně vzdát, aby mohl provoz zajistit po přechodné dvouleté období někdo jiný,” sdělil MHD86.cz Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPIDu.

V minulosti se mluvilo například o převzetí linek 172 a 246. První z nich zajišťuje dopravu ze Smíchovského nádraží do Chuchle, druhá jezdí v trase Zličín – Zbraslavské náměstí. Redakci jsou známy také možnosti na převzetí linky 216, kde dochází od listopadu k omezení provozu. Nově linka nepojede o víkendech a v pracovních dnech nebude jezdit večer. Linku čeká také zkrácení do zastávky Vozovna Střešovice, čímž už nepojede přes Norbertov a Baterie k Ústřední vojenské nemocnici a k poliklinice na Petřinách.

“Jednání stále probíhají, jejich výsledky ještě nemají konkrétní obrysy. Záležet bude také na rozhodnutí vedení hl. m. Prahy o finální podobě řešení tohoto problému. Předpokládáme, že rozhodnuto bude v řádu dvou až třech týdnů,” dodal k možné změně dopravců na některých linkách Filip Drápal (ROPID).

Nechme se překvapit, jak jednání dopadnou. Třeba se najde řešení, jak tolik neomezovat pražskou MHD a zachovat její špičkovou kvalitu. Pokud se povede dopravnímu podniku v dohledné době doplnit stavy řidičů, nemusí se bát, že by mu předané linky soukromým dopravcům chyběly. Stále existuje na papíře oblíbené téma expresních tunelbusů, které se zatím nerealizovaly právě z důvodu nedostatku řidičů na straně dopravního podniku.

Ondřej Matěj Hrubeš, 86

Ondřej Matěj Hrubeš, 86

Více o autorovi