Uklízíme nepořádek

14. září 2025
Uklízíme nepořádek

(Pravá 5) Městská část Praha 5.

Průšvihy bývalé koalice Prahy 5 sobě, SEN 21 a Pirátů

Školství

Neřešili školské kapacity. Výsledkem bylo losování při zápisu na některých základních školách.

Zdrželi o rok zahájení výstavby ZŠ Na Výši.

Nezodpovědně vybrali ředitelku MŠ Kroupova, která ohrozila chod školy.

Doprava

Nechali propadnout stavební povolení k rekonstrukci křižovatky Musílkova x Plzeňská.

Netlačili na posun projektu Radlické radiály.

Nerozšiřovali kapacitu parkovacích míst v kritických oblastech.

Chod úřadu a hospodaření

Řídili úřad tak chaoticky, že třetina zkušených zaměstnanců raději odešla.

Platili 16 zastupitelů z celkového počtu 21 koaličních zastupitelů.

Vyplýtvali na placených poradcích bezmála 2 miliony korun.

.

Naše první kroky a priority po nástupu do vedení

Školství

Zajistili jsme dostatek kapacit pro všechny prvňáčky v Praze 5.

Zrychlili jsme realizaci ZŠ Na Výši.

Vytvořili jsme pracovní skupinu pro školství, která vyhodnocuje školské kapacity a připravuje k tomu adekvátní opatření.

Doprava

Rozšíříme parkovací místa na Barrandově.

Navázali jsme opět na úzkou spolupráci s TSK a MHMP v oblasti dopravy.

Realizace přechodu Klikatá.

Bezpečnější parkování u MŠ Kroupova

Chod úřadu a hospodaření

Stabilizovali jsme personálně poddimenzovaný úřad přijetím nových zaměstnanců.

Zavádíme úspory v osobních výdajích, vozovém parku a poradenských službách.

Provedli jsme revizi stavu připravovaných projektů bývalého vedení. Většina z nich stagnovala
a nikam se neposouvala. Proto jsme vytvořili novou Komisi investic pro efektivní realizaci projektů.

Pokračujeme v elektronických aukcích obecních bytů určených k pronájmu.

Zefektivňujeme rekonstrukce obecních bytů.

Bezpečnost a veřejný prostor

Usilujeme o to, aby magistrát zřídil další kontaktní a podprahová centra mimo území Prahy 5.

Koordinovali jsme s policií bezpečnostní akci PURE na Andělu.

Pokračujeme v Antigraffiti programu.

Oprava schodišť na Barrandově.

Štítky: komentář