29. srpna 2019

Jak dál s budovou radotínského nádraží

(www.mcpraha16.cz) Historická budova radotínského vlakového nádraží není součástí připravované investiční akce optimalizace trati ze Smíchova do Černošic. Proto se na začátku srpna uskutečnilo jednání o budoucnosti této stavby, a to mezi zástupci Městské části Praha 16 a majitelem budovy, kterou je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Radotínské nádraží pochází z roku 1868 a bylo několikrát rozšiřováno a přes několikeré dostavby si částečně zachovalo svůj malebný charakter. Možností, jak s jednou z mála dochovaných historických památek v Radotíně naložit, bylo hned několik. Ve hře bylo i její zbourání a nahrazení novým objektem, který by korespondoval s „novou“ částí. Vedení radotínské radnice tuto variantu zásadně odmítlo a se SŽDC se dohodlo na rekonstrukci. Historická budova, která v současné době slouží jako výpravní, se tedy bourat nebude.

„Městská část rovněž požaduje zachování původní mozaikové dlažby v podloubí u nástupiště. Dlažba, která pravděpodobně pochází z počátku minulého století, je složena z červenavých sliveneckých a černých lochkovských dlažebních kostek ručně sekaných, zdobného provedení hvězd s vloženým čtyřlístkem evokujícím kříž,“ uvádí Karel Hanzlík, starosta Městské části Praha 16

V přízemní části by tedy měly zůstat zachovány prostory restaurace, pokladny a zázemí pro potřeby Českých drah a dále odbavovací hala, čekárna a WC. Nevyužívané prostory SŽDC nabídne k pronájmu městské části nebo soukromým investorům nebo dopravcům.

První patro se v současné době využívá jako byty, které po rekonstrukci buď zůstanou zachovány, nebo by mohly být využity jako kanceláře, ateliéry, archívy nebo klubové místnosti. Obdobně je na tom podkroví, kde se nachází nevyužitý byt a půda.

Mgr. Karel Hanzlík

starosta MČ Praha 16
I.místopředseda ODS Praha 5
zastupitel hl. m. Prahy

Štítky:
komentář