2. prosince 2013

Bude to skutečně brána do města?

Studie "Přednádraží" ve mně vzbuzují pochybnosti.

Na webových stránkách pardubického magistrátu jsou zveřejněny čtyři ideové studie "Přednádraží -brána do města". Původně jsem si myslel, že zadání těchto studií jsou "vyhozené" peníze, ale nyní jsem rád, že existují. Jejich prohlížení ve mně vzbudilo pochybnost, zda zadané řešení má vůbec smysl.

Kladu si otázky:

a) To skutečně chceme, aby ten, kdo přijede do města, viděl před nádražím "bránu do města", tedy změť červených a modrých autobusů, a za tím (s výjimkou řešení AURUM) jednu z nejfrekventovanějších ulic v Pardubicích?

b) Kolika lidem zkrátíme přestup z příměstského či dálkového autobusu na vlak a opačně (a kolik z nich je z Pardubic)? Dělal někdo průzkum, kolik lidí vůbec mezi vlakovým a autobusovým nádražím přechází?

c) To skutečně chceme klesnout mezi provinční města, která mají před vlakovým nádražím hned příměstské autobusy? Města významu Pardubic mají autobusové nádraží v "dochodné" vzdálenosti (i vyzdvihovaný Hradec Králové).

d) To skutečně chceme přijít před nádražím o tolik zeleně?

A mohl bych pokračovat.

Myslím, že k celému projektu (zvláště pokud by měl být financován z peněz Evropské unie) by měla proběhnout daleko širší koncepční diskuse nejen mezi architekty, ale i mezi zastupiteli města (ta bohužel právě v oblasti koncepce a strategie města hodně chybí) i další veřejnosti.

Ing. Petr Klimpl

předseda klubu zastupitelů statutárního města

Štítky:
doprava Pardubice