8. ledna 2020

Musíme změnit jednostrannou komunikaci

(Pětka) Přátelská a efektivní komunikace mezi vedením radnice a občany je pro mě jedním z cílů, kterých bych chtěla v době svého mandátu dosáhnout. Poskytování včasných, přesných a úplných informací, vedení dialogu a získávání zpětné vazby od obyvatel jsou klíčovou podmínkou přívětivé a úspěšné městské části.

Naše radnice však zatím vede spíše komunikaci jednostrannou, a to od samosprávy a úřadu směrem k občanovi. Z tohoto důvodu bych ráda všem obyvatelům zvětšila prostor pro sdělování podnětů, nápadů, připomínek či otázek. K tomu využijeme především ankety, dotazníková šetření a pravidelná setkávání. A právě takové setkání nad aktuálními tématy naší městské části jsem již iniciovala a s ostatními radními a občany se 21. listopadu sešla. Samozřejmostí jsou otevřené výbory a komise a vstup občanů na jednání zastupitelstva. Za důležité také považuji on-line záznamy z jednání zastupitelstva či klikací rozpočet, z kterého lze vyčíst vše o jeho čerpání. Zaměřím se rovněž na možnosti zlepšení komunikace s úřadem. Pružnější dostupnost úřadu, zkvalitnění vyvolávacího a rezervačního systému, využití mobilních aplikací a maximální rozšiřování digitálních služeb jsou příklady, jak zjednodušit a zpříjemnit kontakt s úřadem.

Renáta Zajíčková

starostka MČ Praha 5

Štítky:
komentář