Třebíčské velké „maličkosti“

3. července 2014
Třebíčské velké „maličkosti“

Tu vidí např. nevábně vyhlížející vstup na městskou věž, na kterou bylo před časem instalováno jakési nevkusné fujtajblové osvětlení. Při tom by stačilo povolat někoho z místních malířů a natěračů, který by oprýskanou fasádu opravil během dvou hodin. Ani by se na to nemuselo vyhlašovat výběrové řízení.

Mezi Bilou a Obchodním domem, naproti domu, kde bydlí pan starosta, je již několik let vodní stojan bez kohoutku. Že by tam seděla nějaká žába na prameni? Nebo tam nedosáhne bystrý zrak kamery, která nyní chrání protější lékárnu před sprejery a neodhalil by případné sběrače kovů?

Chcete se vypravit za kulturou do kina? Pak si vezměte sebou dalekohled nebo žebřík!  Plakáty s programy kin jsou vylepovány na plakátovacích plochách co nejvýše to jde, a bez těchto pomůcek nemáte možnost zjistit, o čem který film pojednává.

O hospodárném vedení finančních záležitostí města by se dalo s úspěchem pochybovat! Vůbec se nechci zmiňovat o megadostavbě LAGUNY, při níž byly např. použity drahé protiskluzové dlaždice ze Španělska i na obvodových stěnách, zřejmě pro případ, že by z té investice bez eura dotace chtěl lézt někdo po zdi! Když si skupina seniorek navštěvujících pravidelně zdejší saunu stěžovala na nevhodné návštěvní hodiny, které byly ženám vyčleněny na jediný den v týdnu, a to ještě takřka v noční době (od 20.00 do 22.00 hod.), vedení Laguny se ani neobtěžovalo s odpovědí, natož aby projevilo alespoň minimální vstřícnost ke klientkám.

Z výšený počet jízdních pruhů na Bráfově ulici možná napomohl zprůjezdnění nešťastného průtahu městem, ale zároveň zvýšil i riziko pro chodce na obou přechodech. Již dvakrát jsem se musel zastavit uprostřed vozovky u policejní budovy, i když jsem přecházel na zelenou, aby mě nesrazil řidič přijíždějící z Masarykova náměstí. Paradoxní je i to, že v těchto místech nemusíte mačkat tlačítko pro bezpečné přejití, ale o padesát metrů dále, kde přechází od vlaku spousta návštěvníků odjinud, se zmáčknout musí. Ne všichni to vědí, a proto tam často marně čekají několik minut, než je o tom někdo z místních poučí.

S velkou slávou se asi před rokem otevíralo parkoviště u vlakového nádraží, při čemž se jednalo jenom o namalování několika pruhů na kočičích hlavách. Dnes je z důvodu výstavby dopravního terminálu z pochopitelných důvodů zrušené. Proč se ale odbor dopravy nepostará o zřízení náhradního parkoviště např. na bývalé Hrotovické ul. namalováním šikmých stání, aby se tu vydalo více aut než doposud? Zatím tu stojí auta podél obrubníku a zabírají tak dvakrát větší plochu než by bylo nutné. Nedá mi, abych neokomentoval nedávno halasně propagovanou „revoluční technologii“ opravy asfaltové komunikace na Soukopově ulici. Jen se tam běžte podívat a dáte mi zapravdu, že vlaštovka si své hnízdo slepí lépe! Uzávěry jsou utopené až 2 cm pod povrchem a celkový dojem je hrozný. Bylo by lépe se o tom v Třebíčském zpravodaji vůbec nezmiňovat!