Moderní instituce s moderním přístupem
(Noviny Prahy 16) Reakce na téma: Jak hodnotíte fungování radotínského úřadu?
Kdo vyrazí v Radotíně na úřad, aby si vyřídil novou občanku, cestovní pas, živnostenský list nebo jinou záležitost, může počítat s velmi dobrým servisem. Jednotlivé odbory procházejí digitalizací a snaží se neustále zlepšovat své služby.
Za připomínku stojí, že Úřad městské části Praha 16 nezastává jen činnosti spojené s fungováním Radotína. Větší část pracovníků úřadu vykonává práci obce s rozšířenou působností také pro sousední městské části. Jedná se o nástupce bývalých okresních úřadů a po celém Česku jich je 227. Pod rozšířenou působnost spadají odbory spojené s dopravou, výstavbou, živnostmi nebo evidencí obyvatel. Tito zaměstnanci úřadu pracují vlastně napřímo pro stát, ne pro místní samosprávu.
Pro úřad je důležité jeho stabilní vedení. V čele Úřadu městské části Praha 16 stojí zkušený tajemník Pavel Jirásek. V roce 2023 byl oceněn za svoji dosavadní práci a zvolen místopředsedou pražské organizace tajemníků sdružující všech 57 městských částí hlavního města.
Služby všech radotínských částí úřadu se přitom v blízké době ještě zlepší. Přiblížila se stavba zcela nové budovy úřadu, který bude splňovat současné požadované standardy například i z hlediska absolutní bezbariérovosti. Obyvatelé Radotína najdou všechny důležité služby pod jednou střechou a přímo v centru městské části. Věříme, že to bude znamenat další zlepšení komfortu a nabízených služeb.
Zastupitelé Městské části Praha 16 za Občanskou demokratickou stranu