8. ledna 2024

Tečku za rekonstrukcí tratě udělalo otevření nové nádražní budovy

(Noviny Prahy 16) Od půlky prosince mají cestující z radotínského nádraží k dispozici novou nádražní budovu. O jejím vzniku se rozhodlo před dvěma lety.

S kolegy z radnice jsme tehdy měli schůzku s architekty a projektanty, kteří pro Správu železnic chystali úpravy historické nádražní budovy. Zeptali jsme se jich, zda si myslí, že více než sto let stará budova může plnit dnešní nároky pro podobné stavby,“ říká 1. místostarosta Radotína Miroslav Knotek a dodává: „Napadlo nás, jestli by nebylo lepší historickou budovu využít jinak a pro nádraží vybudovat zcela novou menší stavbu. Správě železnic jsme tento návrh předložili, nápad se jim zalíbil a na konci loňského roku jsme budovu předali do užívání cestujícím.

Na slavnostní otevření radotínského nádraží se 15. prosince přijel podívat i ministr dopravy Martin Kupka, který před slavnostním přestřihnutím pásky uvedl: „Z hlediska komfortu cestování je Radotín ideálním místem. Tady navíc zafungovala i příkladná spolupráce se samosprávou.

Spolupráci s radotínskou radnicí si pochvaloval také generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, který na adresu nové výpravní budovy uvedl: „V jednoduchosti je krása. Takto bych si odbavovací haly do budoucna představoval. Je tu vše. Radotín je pro mě vzorový, málokdy chválím projektanty, ale tady se to povedlo.

Na sociální síti X pak naznačil, jak to vypadá s prozatím nevyužitými komerčními prostory v nové hale: „Právě v těchto dnech vybíráme provozovatele kavárny, které jsme vybudovali potřebné zázemí. Do konce ledna by pak v budově měla otevřít například trafika.

Nová budova stála 53 milionů korun. Kromě prodejny jízdenek nabízí také čekárnu, toalety a komerční prostory. Otevřená bude od čtvrté hodiny ranní do 23 hodin večer. Střechu stavby pokryly pásy zeleně.

V novém roce začne příprava rekonstrukce historické budovy, do které přestěhujeme městskou policii. V lednu si radotínské nádraží prohlédne pražský primátor Bohuslav Svoboda a věřím, že ještě letos s úpravami začneme,“ říká radotínský starosta Karel Hanzlík.

Radotínským nádražím projede denně v průměru 220 vlaků a využije ho okolo čtyř tisíc cestujících. Posledním nedokončeným článkem rekonstrukce trati mezi Smíchovem a Radotínem zůstal nadjezd ve Velké Chuchli. Podle ředitele Správy železnic Jiřího Svobody už brzy začne soutěž na zhotovitele tohoto přemostění, které nahradí železniční přejezd.

Štítky:
Praha komentář