15. května 2023

Dopravní „experti“ z opozičních lavic

Vážení spoluobčané, již jste, jak doufám, obdrželi, květnové vydání Novin Prahy 16, ale já bych se přeci ještě vrátil k dubnovému vydání, kde se vysvětluje, jak funguje zrekonstruovaná křižovatka pod Korunou. Opoziční zastupitelé ve svých komentářích uveřejněných ve stejných novinách jako obvykle nešetří kritikou. Prý by byl lepším řešením kruhový objezd a Radotínský potok se má podle zastupitele Raka ztrácet v betonovém potrubí. Opravdu?

Příprava rekonstrukce křižovatky trvala poměrně dlouhou dobu, Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) ji projektovala spolu s dopravními experty tak, aby fungovala co nejlépe. TSK něco o křižovatkách ví, v hlavním městě jich provozuje stovky – menších i větších.

Jednoznačně převážil názor vybudovat křížení řízené moderními technologiemi a doplněné o bypass ve směru od Černošic. Auta po dokončení křižovatky projíždějí Radotínem docela plynule, občasné zácpě se při současném stavu automobilové dopravy nelze vyhnout nikde v civilizovaném světě.

Křižovatka zvládá odbavit mnohem více vozidel, než tomu bylo před její rekonstrukcí. Data už loni hovořila o zvýšení kapacity o 49 procent, a to ještě nebyly v provozu všechny moderní technologie, které ji řídí. Větší kapacita křižovatky je patná na první pohled.

Nejvýstižnější je poděkování černošického starosty Filipa Kořínka, které jsem od něj koncem minulého roku obdržel: „Děkuji za celý projekt úpravy hlavní křižovatky. Podle mne funguje výborně, všemi směry.“ Právě směr z Černošic a do této středočeské obce je na křižovatce pod Korunou nejvytíženější.

Radotínští opoziční zastupitelé však mají jasno: Postavit se měl malý kruhový objezd podobný tomu v nedalekých Letech, tvrdí ve svém komentáři Martin Zelený zvolený za Piráty. TSK a dopravní projektanti tomu nerozumí, chtěli asi říct.

Není to ale naopak? Nestřílejí náhodou od boku ti, kteří čtenářům podsouvají, že kruhový objezd by byl lepším řešením? Kvůli stavbě kruhového křížení na takto frekventovaných komunikací ve správě TSK hl. m. Prahy by padla půlka parku, zbouraly by se i sousedící budovy. Nepřišli by ale pánové od Pirátů po dostavbě kruhového objezdu s tím, že bourat a kácet bylo špatně a namísto kruhové křižovatky tu měla stát klasická křižovatka? Nedivil bych se.

A pana Raka bych prosil, aby mi ukázal tu betonovou rouru, ve které měl podle jeho tvrzení zmizet Radotínský potok. Ať se dívám, jak se dívám, prostě ji tam nevidím. Stejně úsměvný je jeho argument, že jsme křižovatku postavili na přání developera (jedná se o strategickou investici hl. m. Prahy v rámci dopravně důležitých projektů). Jako bychom Radotín vylepšovali vždy jen pro někoho jiného a ne pro radotínské občany – bazén, biotop, sportovní halu, zmodernizovanou školu, lávku přes Berounku nebo dvůr se základní uměleckou školou, ve které pan Rak pracuje, jsme tedy stavěli pro koho? Věřím, že soudný a pozorný radotínský občan si udělá náležitý úsudek sám. Děkuji za přečtení.

Mgr. Karel Hanzlík

starosta MČ Praha 16
I.místopředseda ODS Praha 5

Štítky:
doprava komentář