19. dubna 2023

ODS Radotín: Máme moderní křižovatku, kruhová varianta nebyla možná

(Noviny Prahy 16) Reakce na téma: Jak hodnotíte fungování křižovatky pod Korunou po její rekonstrukci?

Už loňské měření ukázalo, že křižovatka zvládá odbavit mnohem více vozidel, než tomu bylo před její rekonstrukcí. Data hovořila o nárůstu kapacity o 49 procent. To ještě nebyly v provozu všechny moderní technologie, které ji řídí. Křižovatka upřednostňuje chodce a autobusy MHD.

V prostoru pod Korunou, který má své limity v podobě parku a okolní zástavby, jsme dosáhli maximálně možného. Automobilová doprava v celé Praze i v jiných částech republiky v posledních letech bouřlivě narůstá, což vidíme také u nás v Radotíně. Aut projíždějících naší městskou částí přibývá. Postavit obchvat není možné. Dopravní úpravy silnic a křižovatek jsou proto nutné, rekonstrukce křižovatky byla nezbytná, a tak k tomu jako k dopravně-strategickému projektu přistoupil a situaci vyhodnotil investor, kterým byla Technická správa komunikací hlavního města Prahy. Křižovatka dostala samostatnou větev neboli bypass, řídí ji senzory a kamery, na každém příjezdu má dva pruhy. Mimo realitu jsou diskuze o tom, zda neměla dostat přednost kruhová křižovatka. Argumentů proti „kruháči“ je celá řada – kvůli charakteru připojených komunikací a vysoké dopravní frekvenci by byla tak velká, že by padla část parku, ustoupit by musely některé domy. Nehodí se ani v naší situaci, kdy dopravě na křižovatce dominuje jeden směr, ten z Černošic. Dopravní experti jsou i proti blízké koexistenci kruhové a běžné křižovatky, což je také náš případ.

Kruhová křižovatka by v neposlední řadě komplikovala pohyb chodcům. Moderně řízená klasická křižovatka umí zpomalit rychlost aut, zajistí jejich plynulý průjezd, ale na prvním místě má bezpečnost pěších. To vše považujeme za důležité.

Zastupitelé Městské části Praha 16 za Občanskou demokratickou stranu

Štítky:
komentář