19. září 2022

Radotín se těší na moderní nádraží

(Pravá 5) V červenci uplynulo 160 let od příjezdu prvního vlaku do Radotína, na září se chystají oslavy tohoto výročí. Zároveň se přiblížil konec hlavních prací na trati, v prosinci se cestující dočkají tří moderních nástupišť a dvou bezbariérových podchodů. Příští rok bude hotová zcela nová výpravní budova.

Oslavy 160. výročí železničního spojení Radotína se Smíchovem na jedné straně a s Bavorskem na druhém konci proběhnou v rámci zářijového Burčákobraní, které se koná v sobotu 10. září. Radotínská radnice chystá spolu se Správou železnic Den se železnicí.

Hlavní práce na radotínské části tratě skončí letos v prosinci. Správa železnic slibuje, že v úterý 20. prosince budou hotové v celé délce oba podchody a do tohoto dne dokončí také všechna tři nová nástupiště. „Modernizace železnice byla nutná kvůli zvýšení bezpečnosti na trati. Na druhou stranu je mi jasné, že to je velmi komplikované období. Práce se už ale chýlí ke konci a komfort cestujících už bude jen lepší a lepší. Také vlaková spojení by měla být spolehlivější,“ říká radotínský starosta Karel Hanzlík.

Radotínská radnice úpravy tratě v okolí radotínského nádraží projednávala se Správou železnic mnoho let dopředu. Do projektu prosadila vznik druhého podchodu, který nahradí přejezd v ulici Na Betonce, jenž se v prosinci po zprovoznění rozšířeného podjezdu naproti Jankovce definitivně uzavře. Stihla zkoordinovat složitou úpravu křižovatky pod Korunou, bez níž by po uzavření přejezdu vznikl problém s příjezdem před nákupní středisko. Radnice rovněž vyjednala stavbu nové výpravní budovy, která se v nejbližší době začne stavět. Nabídne prodej jízdenek, čekárnu, toalety, malé občerstvení a pekařství. Zájmem radnice je rovněž získat historický nádražní objekt, kam umístí služebnu městských strážníků.

Dlouholetá příprava a konstruktivní komunikace s investorem modernizace se vyplatila. U nás modernizace v příštích měsících skončí, dále na trati směrem do Berouna práce proběhnou až v dalších letech. Vše navíc komplikuje současná složitá situace spojená s cenami stavebních prací a materiálu,“ uvádí radotínský místostarosta Miroslav Knotek. V některých obcích se Správa železnic nemohla dohodnout s místními samosprávami na průběhu rekonstrukce, proto se další etapa modernizace trati odehraje až za Karlštejnem. Ekonomická opatření ale práce odsouvají už i tam.