19. ledna 2022

Chystá se koncepce úprav prostranství mezi Vrážskou a Věštínskou

(Noviny Prahy 16) Okolí autobusových zastávek a prostranství mezi ulicemi Vrážská a Věštínská hned vedle vlakového nádraží čeká proměna. Radnice chce na tomto místě vysadit více stromů, celou plochu postupně kultivovat a zklidnit v ní automobilovou dopravu. Součástí plánů jsou také vodní prvky.

„V rámci koncepčního řešení tohoto území jsme spojili síly s radotínským architektem Adamem Rujbrem. Ještě letos bychom chtěli začít s dendrologickými úpravami prostoru mezi točnou autobusů a hotelovým domem. Jedná se o místo, kudy denně prochází řada obyvatel Radotína, proto pracujeme na jeho zvelebení. Zároveň chceme potlačovat negativní projevy spojené s fungováním hotelového domu, který je však v rukou soukromého vlastníka,“ vysvětluje Karel Hanzlík, starosta Radotína.

Radnice si nechala udělat posudek kondice stromů rostoucích na tomto prostranství. „Využijeme dotaci hlavního města na snižování dopadů klimatických změn, která slouží především k vysazování nové zeleně. Součástí projektu budou také vodní prvky, které by se měly objevit ve větší vzdálenosti od hotelového domu než původní kašna,“ dodává Karel Hanzlík. Kvůli opakovanému nevhodnému chování některých problémových osob se při úpravách této lokality počítá také s rozšířením kamerového systému, který prostory hlídá už nyní.

Renomované studio Adam Rujbr Architects, jemuž radnice zadala zpracování vize přeměny prostoru mezi ulicemi Vrážská a Věštínská, přišlo mimo jiné s nápadem vysázet podél právě budovaného vstupu do nového podchodu celé stromořadí. „Tento nápad se nám hodně líbí, nyní tuto možnost probereme s vlastníkem chodníku a sousední vozovky, kterým je Technická správa komunikací hlavního města Prahy,“ vysvětluje Karel Hanzlík.

Cílem radnice je rovněž ulevit Vrážské ulici od dopravní zátěže. Až se uzavře železniční přejezd, měla by vozovka sloužit především lokální dopravě. „Tranzitní doprava patří na Výpadovou ulici, která je k tomu určená. Do Vrážské by měla zajíždět jen auta mířící k lékárně či za nákupy,“ míní Karel Hanzlík. Z vylepšení celé lokality budou profitovat především chodci. Dočkají se mimo jiné širších chodníků, které se rozšíří například v místech, kde cestující čekají na příjezd autobusu.

Mgr. Karel Hanzlík

starosta MČ Praha 16
I.místopředseda ODS Praha 5
zastupitel hl. m. Prahy

Štítky:
komentář