Baroni Prášilové z Prahy 5 Sobě

10. prosince 2025
Baroni Prášilové z Prahy 5 Sobě

(Pravá 5) Kolegové z Prahy 5 Sobě se rozhodli vytvářet si vlastní realitu postavenou na lžích a překrucování faktů. Asi se inspirovali Bürgerovou knihou Baron Prášil, kde si stejnojmenný protagonista podobně vymýšlel fantaskní smyšlené historky. My se tedy inspirujeme také, a to Saturninem od Zdeňka Jirotky. Vtipný sluha si v románu chtěl založit „kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru“.

Audit hospodaření s byty

Prášilové sobě: Za rozpadem naší koalice nebyla neakceschopnost, rozpory uvnitř koalice a osobní nevraživost, ale naše rozhodnutí o auditu hospodaření s byty!

Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru: Až na to, že audit měl proběhnout mnohem dříve. Poprvé bylo o auditu rozhodnuto 20. 12. 2023 a měl se uskutečnit ve II.–IV. čtvrtletí 2024. Protože však byla interní auditorka ve své činnosti dlouhodobě ve zpoždění, přesunula paní Šimková v říjnu 2024 zmíněný audit kompletně do roku 2025, což potvrdila svým rozhodnutím z prosince 2024 a plánem činnosti na rok 2025. K zahájení auditu pak došlo na začátku roku 2025 po změně koalice.

Křižovatka Plzeňská x Musílkova

Prášilové sobě: Není pravda, že jsme nechali propadnout stavební povolení! Za našeho vedení jsme s TSK domluvili další postup a projekt tak konečně rozhýbali.

Kancelář: Stavební povolení propadlo v roce 2023, kdy minulá koalice rezignovala na kontrolu jeho platnosti a kdy měla případně urgovat TSK, aby platnost povolení prodloužila, což se nestalo. Na TSK jsme to zařizovali až my, a to ještě v době, kdy jsme byli v opozici. Vše je ověřitelné ze záznamu 13. zasedání Zastupitelstva.

Radlická radiála

Prášilové sobě: Původní, velmi necitlivé projekty už od 90. let narážely na odpor místních. Všechny pokusy získat potřebná povolení tak ztroskotaly. Ve spolupráci s magistrátem jsme dosáhli podstatných úprav a tím přípravu radiály odblokovali!

Kancelář: Žábou na prameni je zde zastupitel Milan Kostohryz z Prahy 5 Sobě. Ten Radlickou radiálu blokoval během územního řízení prostřednictvím Spolku Jinonice. Spolek podával námitky na domnělou systémovou podjatost úřadu Prahy 5. Argumentoval mj. tím, že městská část nemůže objektivně rozhodovat o jeho schválení. Vtipné, když právě pan Kostohryz sedí v Zastupitelstvu a měl dva roky na starosti Dopravní výbor. Projekt se neustále upravuje; původní rozpočet 14 miliard korun je ovšem dnes kvůli obstrukcím a úpravám trojnásobně překonán.

Štítky: komentář