V anketě k zavedení parkovacích zón zaznělo jasné NE

15. července 2024
V anketě k zavedení parkovacích zón zaznělo jasné NE
Štítky: komentář

(Radotínské noviny) Během voleb do Evropského parlamentu mohli obyvatelé Radotína vyslovit svůj názor na zvažované zavedení modrých zón placeného stání. Valná většina odevzdaných anketních lístků měla křížek u možnosti NE.

V krabicích umístěných cestou k volebním místnostem se objevilo celkem 1519 odevzdaných lístků (v eurovolbách hlasovalo v Radotíně 2841 voličů). Více než 78 procent účastníků ankety k parkování (1188 hlasů) se vyslovilo proti zavedení zón placeného stání. Necelých 22 procent (331 hlasů) odevzdaných lístků bylo pro jejich zavedení. Proti parkovacím zónám se během eurovoleb v rámci ankety vyslovili obyvatelé ze všech částí Radotína.

Proti zónám byli rovněž lidé z lokalit, kde stojí nejvíce bytových domů a kde jsou problémy s parkováním nejcitelnější – na starém sídlišti v blízkosti zdravotnického střediska byl poměr hlasů proti zónám 18:88 a na novém sídlišti v okolí panelových domů 63:123.

Děkuji všem, kteří svůj hlas odevzdali v parkovací anketě pořádané během eurovoleb, i těm, kdo hlasovali v první anketě uveřejněné v Radotínských novinách,“ říká starosta Radotína Karel Hanzlík a dodává: „Registrujeme velký převis záporných hlasů v anketě a její výsledek je pro nás signálem, že zavedení parkovacích zón pro vedení radnice není v současné době tématem, které bychom měli řešit.

Radnice se formou druhé ankety zeptala obyvatel během voleb do Evropského parlamentu na otázku: Souhlasíte se zavedením modrých zón placeného stání v Radotíně? První anketní kolo proběhlo na stránkách Radotínských novin v březnu a dubnu, názory pro a proti zavedení modrých zón byly poměrně vyrovnané.

Mezi oběma anketami uspořádala radnice debatu o parkovacích zónách, která přilákala do auly základní školy jen několik desítek zájemců. Radnice představila všechny kroky, které v souvislosti s parkováním aut v posledních letech udělala.

Na debatu přizvala i dva hosty – Michaela Sršně z odboru dopravy pražského magistrátu, z oddělení plánování dopravy, a Josefa Gála z Úřadu městské části Praha 2, který má na starost odbor dopravy. Oba účastníci debaty představili zkušenosti s fungováním parkovacích zón.

Několikrát zazněly dva důležité názory na vznik modrých zón – neřeší lokální komplikace s parkováním, ale mohou rezidentům pomoct s řešením problémů s auty přijíždějícími z okolních obcí. Negarantují přitom místo těm, kteří rezidenční zpoplatněný způsob parkování využívají.

Petr Buček

Mgr. Karel Hanzlík

starosta MČ Praha 16
předseda ODS Praha 5