10. července 2014

Jak udržet premiéra v nevědomosti

Snaha ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) udržet premiéra Sobotku co nejvíce mimo samotný rezort (návštěva Galilea a Kapsche) je pochopitelná. Kdyby měl premiér více času, bezpochyby by i on zjistil, že Antonín Prachař svou současnou roli nezvládá.

Jak znalostmi, tak svými manažerskými schopnostmi. Místo systematické práce na zlepšování výstavby silnic a železnic nebo otevírání železničního trhu soukromým dopravcům hledá jednoduchá řešení, která však žádná zlepšení nepřinesou.

Ředitelství silnic a dálnic je v horším stavu než před jeho nástupem, výběrové řízení na mýto se nikam neposunulo, tendry na železniční linky se zastavily. Nicméně 100 mil. Kč již stihl utratit za poradenské služby k mýtu a dalších 30 mil. Kč plánuje utratit za studii ke kanálu Dunaj-Odra-Labe.
Snad premiér Sobotka skutečný stav zjistí dříve, než bude pozdě.
 
 
Ing. Zbyněk Stanjura

expert ODS na dopravu
předseda poslaneckého klubu PČR zastupitel statutárního města
předseda regionálního sdružení