6. dubna 2015

Prodloužené metro v Praze 6: rychlé, ekologické, spolehlivé. A prosadila ho ODS.

Prodloužení metra z Dejvic do Motola je pro Prahu 6 prospěšné. Uleví životnímu prostředí. Nabídne jedinečnou příležitost pro další rozvoj města. Zda si veřejnost přeje jeho pokračování do Ruzyně, zjišťuje web <a href="http://www.metropro6.cz" target="_blank">www.metropro6.cz.</a>

Dejvice zahlcené dopravou čekaly na prodloužení metra jako na spásu. Uleví se jim od stovek autobusových spojů, které zajížděly k Vítěznému náměstí. Trasa, kterou nyní Prahou 6 ujedou autobusy z Kladenska a Slánska, se posunem konečných stanic z Dejvic na Veleslavín zkrátí o téměř 8 km. Totéž platí pro autobusy s konečnou stanicí na Bořislavce. „Metro je nejšetrnější dopravní prostředek k životnímu prostředí,“ říká Jakub Stárek, předseda šestkové ODS. „Rozhodnutí, které vedení hlavního města před lety učinilo, bylo správné. Šestka totiž není pouhou příměstskou čtvrtí, ale funguje jako město samo. Zásluhy za prodloužení patří ODS i starostovi Tomáši Chalupovi, který před lety prodloužení metra intenzivně prosazoval,“ dodává.

Posun konečné stanice metra A z Dejvic je pro městskou část nezpochybnitelným přínosem. Parkování v okolí Vítězného náměstí přestane být atraktivní pro řidiče, kteří si cestu do centra urychlovali přiblížením k metru. „Cesta z Motola do Dejvic potrvá pouhých 7,5 minut. Metro budou využívat tisíce lidí z velkých sídlišť Petřiny a Červený vrch a Praha 6 také získala rychlé spojení mezi Veleslavínem a Petřinami, které jí dosud chybělo,“ uvádí Alan Zubr, zastupitel ODS a místopředseda dopravní komise.

Úpravy MHD se spuštěním metra mohly být mnohem efektivnější, pokud by pražský dopravní podnik nezaspal. „Je skandální, že se změny jízdních řádů řešily pouze několik týdnů před jejich plánovaným zavedením. Kvůli odporu veřejnosti z nich zbylo jen torzo a Praha 6 tím například přišla o plánované propojení Dejvic a Smíchova expresní autobusovou linkou,“ doplňuje Zubr.

Za neuspokojivý považuje ODS v Praze 6 způsob, jakým se nedaří hlavnímu městu vyrovnat s problematikou parkování u nových stanic. „Kapacitní parkovací dům ve Veleslavíně měl být nezbytnou součástí prodloužení metra,“ domnívá se Stárek. „Stejně tak zóny placeného stání, jejichž zavedení Praha 6 požaduje po hlavním městě posledních sedm let.“

Přínos prodlouženého metra ale není jen dopravní. Obecně platí, že nemovitosti v okolí stanic metra nabývají na ceně. „Územní rezerva navíc stále počítá s možností prodloužení přes Bílou horu směrem do Ruzyně. Pokračování metra A směrem k letišti by zhodnotilo další část Prahy 6 a nežádoucí dopravu vysunulo na samotný kraj města, kde jí bude třeba dát odpovídající prostor k parkování,“ říká předseda ODS v Praze 6 Stárek.

Mgr. Jakub Stárek

předseda oblastního sdružení
zastupitel