5. září 2016

Ideologická nalejvárna pro děti

Celkem často razím tezi, že ve školách se má hlavně učit. Podobně se vymezuji proti „politice“ ve školách a ideologickým projektům. Asi i tady na Novinkách. A někdy jsem si až říkal, jestli nehoruju nějak přepjatě a až hystericky, vždyť v jádru...

Ale, milí čtenáři, bohužel fakt NE.

Snaha udělat ze škol ideologickou nalejvárnu pro děti a mládež – to není, že slyším trávu růst nebo že trend je takový nebo makový. Současní vládci resortu, dle pokynů svých evropských a neziskových „nadřízených“ do toho jdou skutečně prsama.

Nedávno vydala Česká školní inspekce materiál, který popisuje implementaci „Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech“. Tyhlety nadpředměty se odborně nazývají (teda odborně ne, nazývají se tak hatmatilkou Rámcových vzdělávacích programů) „průřezová témata“. A ty musí školy začlenit do různých předmětů, pak se to zkouší u maturit, je z toho středoškolská „odborná“ činnost – zkrátka je to narvaný normálně do škol.

 
 
Mgr. Václav Klaus

expert ODS pro oblast školství