11. prosince 2012

Provozní náklady ministerstva snížím o pětinu

Snížit agendu ministerstva alespoň o pětinu a připravit ho na sloučení s ministerstvem průmyslu a obchodu. Takové jsou hlavní úkoly Zbyňka Stanjury, nástupce Pavla Dobeše na ministerstvu dopravy, kterému by měl šéfovat do léta 2014.

 
Jaké zkušenosti máte s resortem dopravy?
 
Myslím, že mám manažerské zkušenosti, a to považuji za klíčovou vlastnost ministra.
 
Tušíte už bližší podobu toho, jak bude slučování vypadat, jaké budou první kroky?
 
Slučování je až závěrem celého toho procesu - počítá se s tím, že k tomu fyzicky dojde k 1. srpnu 2014, zákon můžeme připravit již dříve. První, co nastane, bude revize veškeré agendy na ministerstvu a v jím zřízených organizacích - zda jsou vůbec potřeba, ne jestli je převedeme jinam. Cílem je zlevnit provoz a provozní výdaje vůbec, tak aby zůstalo více peněz na investice.
 
Můžete uvést příklad takových agend?
 
Nemohu, nevím to. Musím to nejprve zkonzultovat se spolupracovníky, v této chvíli konkrétní návrhy nemám. Ale mám představu o konkrétním procentu nákladů, které bych chtěl ušetřit.
 
A jaké je toto procento?
 
Minimálně dvacet procent.
 
Lze čekat po Vašem příchodu na ministerstvo nějaké personální změny?
 
V tuto chvíli nevím, ale nemohu to vyloučit. Chci nejdřív mluvit s těmi, kteří tam pracují, myslím, že takřka všem dám šanci, a uvidíme.
 
Takže není třeba čekat nějaké čistky?
 
Čistky určitě ne, personální změny jsou možné, ale nebudu je říkat teď, ani je dělat první, druhý, nebo třetí den.
 
(Autor: Jakub Novák)
Ing. Zbyněk Stanjura

předseda poslaneckého klubu PČR
předseda místního sdružení
předseda regionálního sdružení
zastupitel statutárního města