11. srpna 2014

Když vám odtáhnou auto, které jen stojí v modré zóně a nikomu nepřekáží, je to buzerace

„Nerozumím postupu hlavního města Prahy v čele s primátorem Hudečkem ohledně parkovacích zón. Tři a půl roku se nic nestalo a nyní, těsně před volbami začali hovořit o novém systému parkování. Místo toho, aby město začalo komunikovat o této věci s radnicemi, na kterých chtějí zóny zavádět, vypisují tendr na vybavení nových parkovacích zón za více než 800 milionů. Teď, narychlo a potichu, před volbami,“ sdělil zastupitel za ODS v Praze 5 Lukáš Herold. A místopředsedkyně ÚV KSČM Ing. Miloslava Vostrá to nazvala rovnou Hudečkovo parkovací fiasko. Co si o parkovacích zónách v Praze myslí Alexander Bellu?

„Systém parkování musí fungovat plošně a vyrovnaně. Idea je dle mého názoru správná, ale je potřeba nastavit lepší pravidla pro větší flexibilitu a mobilitu v rámci modrých zón,“ říká celkem smířlivě politik. A dodává: „Myslím si, že by s tendrem opravdu už mohli počkat na názor nového vedení, jelikož se jedná o celopražskou záležitost s dopady na dlouhé roky dopředu a pro celé město.“

A jak je to nyní s parkovacími zónami na „jeho“ Praze 3, co se chystá a jaký je názor Alexandera Bellu? Co by on s parkováním udělal, pokud by vyhrál volby? „U nás je ve většině městské části modrá zóna, zbývá vlastně jen oblast Jarova. Předesílám ale, že o zónách a jejich pravidlech rozhoduje magistrát,“ říká Bellu.

A vysvětluje: „Prosazoval bych začlenění oblasti Jarova, jelikož bude brzy v modré zóně i Praha 9 a parkující by se tudíž ihned přesunuli právě na Jarov.  Dále bych prosazoval větší flexibilitu, mobilitu a vytěžení parkovací zóny. Například „stírací losy" ve více hodnotách (čas/peníze) a jejich větší dostupnost - dnes se dají koupit pouze na úřadech a málokdo o tom bohužel ví. Navíc se nedají se koupit na půl hodinu nebo hodinu, což je třeba dobré řešení pro řemeslníky, co vám přijedou doma něco opravit, anebo rodinné návštěvy…,“ upozorňuje Bellu.

A dále navrhuje: „Já dost preferuji zmíněné stírací losy, jen to chce zajistit jejich dostupnost na více místech, klidně i v trafikách a obchodech. Město by tak z jejich prodeje mohlo více těžit. A důležitá je podle mne také flexibilita zón, tak, aby občané mohli parkovat tam, kde to opravdu potřebují. To znamená smíšená zóna a okruhy cen dle lokality za parkování pro návštěvy.“

„Zrušil bych také odtah v případě, že se nejedná o skutečnou překážku v komunikaci . Jako trest bohatě stačí pokuta, správní řízení nebo botička. Jestliže se auto neproviňuje jinak než tím, že stojí v modré zóně a přitom nepřekáží v provozu, pak je odtah podle mého názoru buzerace,“ dodává ještě Alexander Bellu.