1. října 2014

V kauze Nákladového nádraží Žižkov


V  dubnu 2013 byla budova Nákladového nádraží Žižkov prohlášena kulturní památkou. Dosavadní představa všech zúčastněných subjektů, které 15. 4. 2014 podepsaly Memorandum o vzájemné spolupráci ke konverzi budovy NNŽ na kulturně-vzdělávací centrum, což jsou Ministerstvo kultury, Hlavní město Praha, MČ Praha 3, České dráhy, a.s. a Žižkov Station Development, a.s., je taková, že zde postupně vznikne nová veřejná instituce složená z výstavních prostor, otevřených dílen, ateliérů, hudebních klubů, kinosálů, samozřejmě doplněná o kavárny a další služby. Co o tom soudí občanský demokrat, Alexander Bellu?

Na otázku, zda by městská část měla podniknout nějaké konkrétní kroky ohledně pozemků nebo využití budovy Nákladového nádraží, odpověděl, že samozřejmě ano. A pokračoval: „Myslím, že je třeba urychleně s investory dořešit plán výstavby a podmínky, prostě fungovat jako mediátor mezi investory, Magistrátem hlavního města Prahy, Ministerstvem kultury a Českými drahami,“ sdělil Bellu.

„Situace je akutní, co nejdříve musí zmizet kontejnerové překladiště. Celý projekt musí podle nás splňovat jasné regulační podmínky a požadavky stanovené MČ Prahy 3 v souladu s územním plánem. Šlo by o prodloužení ulice Olšanská a napojení na městský okruh tak, aby se odlehčilo dopravně přetížené Koněvově ulici, také bychom chtěli nové školské zařízení a kulturní zařízení, maximální plochu zeleně a rozumný koeficient zastavitelnosti území a výškový horizont budov,“ dodal Bellu.

Na závěr jsme se ještě zeptali, zda je pro pokračování v kulturních akcích podobných těm, které v něm z iniciativy radnice poslední dobou probíhaly? „Pokud pro ně bude příležitost a budou finančně nenáročné, tak dočasně, do doby komplexního vyřešení celého území, ano,“ zakončil mladý politik.