4. prosince 2014

Nelehký úkol ministra dopravy

Pan Dan Ťok byl dnes oficiálně jmenován ministrem dopravy. Stojí před ním nelehký úkol, protože jeho předchůdce Antonín Prachař zanechal Ministerstvo dopravy v katastrofálním stavu.

ODS opakovaně počínání Antonína Prachaře kritizovala a vyzývala pana premiéra, aby kritickou situaci na dopravě řešil. Amatérské počínání ministra Prachaře jasně poukázalo na neschopnost vést a řídit tento klíčový resort. Pan premiér Sobotka na naše opakované výzvy nereagoval a i jeho vinou se dnes nachází ve stavu nejvyšší nouze. 
 
 
Před novým ministrem stojí množství neřešených problémů, pět z nich je však nutno řešit neodkladně:
 
  1. Personálně stabilizovat Ředitelství silnic a dálnic
  2. Vypracovat zadání a vyhlásit otevřené výběrové řízení na provozovatele mýtného systému
  3. Zahájit soutěže na provozování rychlíkových linek (otevření železničního trhu konkurenci)
  4. Urychlit práce na modernizaci D1, na dokončení dálnice D8 a zahájit výstavbu prvních úseků R35
  5. Dokončit změnu v pojetí dálniční sítě, která umožní zvýšení rychlosti na některých silnicích 1. třídy na 110 km/h

 
Jak poznamenal dopravní expert ODS Zbyněk Stanjura: „Jako občan České republiky bych si velmi přál, aby bylo ministerstvo dopravy po měsících bezvládí a rozvratu řízeno profesionálně a ku prospěchu občanů České republiky. Bohužel se však domnívám, že i pokud by pan Ťok byl skvělým ministrem a manažerem, negativní dědictví jeho předchůdce je natolik velké, že bude potřeba měsíců a let, aby bylo napraveno. Ani 100 dní hájení, na které má pan ministr nárok, nebudou stačit na vyřešení nejkřiklavějších problémů. Rád bych se mýlil. Pan Ťok je navíc manažerem, který se dlouho pohyboval ve stavebním odvětví, měl by si však uvědomit, že resort ministra dopravy je mnohem obsáhlejší a nezahrnuje jen stavění dálnic.“ 
Ing. Zbyněk Stanjura

předseda poslaneckého klubu PČR
předseda regionálního sdružení