29. července 2015

Spotřebitelé potřebují kvalitní potraviny. Další marketingová značka je ale nezaručí

Snaha ministerstva zemědělství usnadnit spotřebitelům v České republice orientaci při nákupu potravin prostřednictvím nového loga „Česká potravina“ bude pro veřejnost, která dává při nákupu přednost tuzemským potravinám, spíše matoucí.

Již v současné době se mohou spotřebitelé na našem trhu setkávat s celou škálou značek (Klasa, Regionální potravina, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR, apod.), které se snaží o totéž, a navíc již za sebou mají nějakou historii a známost ve veřejnosti. Pokud chce ministerstvo skutečně posílit odbyt a identifikaci potravin z tuzemské produkce, mělo by se spíše soustředit na zlepšení marketingu u již zavedených značek a neředit peníze vydávané na propagaci našich potravin do množství produktů a projektů, které od sebe spotřebitel nedokáže odlišit.

Pokud má ministerstvo zemědělství pocit, že zmiňované, již zavedené značky potravin na našem trhu, jejichž cílem je také informovat spotřebitele o českém původu prodávaných potravin, neplní dostatečně tuto roli, mohlo klidně podmínky pro udělování těchto značek zpřísnit. Zavádění nového označení tak působí spíše jako politický populismus než skutečná podpora kvalitních českých potravin.

Ing. Veronika Vrecionová

senátorka PČR
expertka ODS pro zemědělství a venkov